I. POSTANOWIENIE OGÓLNE.
- Niniejszy regulamin (dalej jako: „Regulamin”) ma zastosowanie do wszystkich zawieranych umów, na podstawie których MATULA Design Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, adres: ul. Czyżówka 14 lok. 1.6.11, 30-526 Kraków, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000793079, NIP: 6751708211, REGON: 363746400 zbywa towary lub wykonuje oznaczone dzieła na rzecz Kupujących.
- Użyte w dalszej części niniejszego Regulaminu określenia oznaczają:
- Sprzedawca – MATULA Design Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, adres: ul. Czyżówka 14 lok. 1.6.11, 30-526 Kraków;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej (nabycia Towarów) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Kupujący – podmiot nabywający Towary od Sprzedawcy;
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem: https://amigurulla.pl/;
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Kupującym w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
- Towar – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Kupującym, a Sprzedawcą. Przez Towar rozumie się też – stosownie do cech Towaru – dzieła wykonywane przez Sprzedawcę;
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży towarów zawierana albo zawarta między Kupującym, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Towaru – umowę o dzieło.
II. ZAWARCIE UMOWY.
- Podstawą zawarcia indywidualnej umowy jest zamówienie Kupującego złożone w odpowiedzi na aktualną ofertę Sprzedawcy. Zamówienia mogą być składane drogą elektroniczną na adres: dziendobry@amigurulla.pl.
- W przypadku jakiejkolwiek zmiany w stosunku do treści oferty lub wprowadzenia zastrzeżeń do niej w zamówieniu Kupującego, umowa zawarta zostanie dopiero z momentem potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia ze zmianami czy zastrzeżeniami.
- W przypadku złożenia przez Kupującego zamówienia bez otrzymania wcześniejszej oferty (np. na podstawie zaproszenia do negocjacji itp.) do zawarcia umowy potrzebne jest potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę i akceptację jego aktualnych warunków.
III. PRAWO WŁASNOŚCI.
Sprzedawca zastrzega, że prawo własności sprzedawanego towaru przejdzie na Kupującego dopiero w momencie uregulowania całości ceny na rzecz Sprzedawcy.
IV. CENA I WYSYŁKA.
- Kupujący będzie dokonywał zakupów od Sprzedawcy po cenach uzgodnionych przez Strony, wskazanych w aktualnie obowiązującym cenniku, ofercie, umowie lub potwierdzeniu zamówienia. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen. Nowe ceny obowiązują dla wszystkich dostaw realizowanych po ustalonym terminie wprowadzenia zmian.
- Kupujący zobowiązany jest dokonywać płatności ceny brutto w takiej walucie, w jakiej określona została cena towarów wskazana przez Sprzedawcę w ofercie lub potwierdzeniu zamówienia. Akceptowalne waluty do rozliczeń to: Złoty Polski, Euro, Dolar Amerykański.
- Kupujący zobowiązuje się zapłacić cenę w terminie wskazanym w ofercie, potwierdzeniu zamówienia lub gdy termin nie został tam wskazany, w wystawionej przez Sprzedawcę fakturze VAT. Płatność uważa się za dokonaną w chwili wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Ceny oferowane przez Sprzedawcę są cenami brutto.
- Akceptowane formy płatności to: przedpłata poprzez platformę Stripe lub przelew bankowy na konto Sprzedawcy.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Kupującego składa się cena za Towar oraz koszt dostawy, o której Kupujący jest informowany na stronie Sklepu, w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Kupujący może skorzystać z następujących metod dostawy Towaru:
- Przesyłka pocztowa.
- Zamówienia Towarów są realizowane w terminach podanych przez Sprzedawcę na stronie Sklepu lub zgodnie z indywidualnymi ustaleniami poczynionymi z Kupującym. Powyższe stosuje się również w przypadku Towarów w postaci cyfrowej.
- Treść cyfrową uważa się za dostarczoną przez Sprzedawcę w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
V. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY.
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 powyżej rozpoczyna się od dostarczenia Towaru Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 powyżej biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy: dziendobry@amigurulla.pl. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Towar na adres Sprzedawcy podany przez niego w odpowiedzi na złożone przez Konsumenta oświadczenie o odstąpieniu, niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, także koszty zwrotu Towaru, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył treści cyfrowej Konsument wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy treści cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument może odstąpić od umowy.
- Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej, jeżeli:
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub
- konsument i przedsiębiorca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Sprzedawca nie dostarczył ich w tym terminie.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach określonych w art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
VI. REKLAMACJA.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy na podstawie art. 43e ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- W przypadku treści cyfrowych, jeżeli treść cyfrowa jest niezgodne z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać doprowadzenia do jej zgodności z umową.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z Umową Sprzedaży, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy.
- Jeżeli treść cyfrowa jest niezgodna z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy na podstawie art. 43n ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na e-mail Sprzedawcy: dziendobry@amigurulla.pl.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że reklamację Kupującego uznał za uzasadnioną.
- Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Kupującemu na papierze lub innym trwałym nośniku.
VII. MOŻLIWOŚCI POZASĄDOWEGO ROZSTRZYGANIA SPORÓW.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stroni Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
VIII. POSTANOWIENIE KOŃCOWE.
- Przetwarzanie danych osobowych Kupujących odbywa się zgodnie z Polityką Prywatności dostępną na stronie: https://amigurulla.pl/polityka-prywatnosci
- W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Postanowienia Regulaminu mogą być zmienione jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Wszelkie zamiany zostaną udostępnione Kupującym na stronie internetowej: https://amigurulla.pl/regulamin.